Over De Service-Factor

Over Janet

Waar droom je als ondernemer van en waar wil je naartoe?

Om veranderingen succesvol te implementeren in jouw bedrijf sta ik voor je klaar met de juiste tools en middelen. Veranderingen die gebaseerd zijn op heldere doelen en concrete en meetbare resultaten.

Ik ben er om jou en je bedrijf succesvoller te maken waarbij ik niet alleen oplossingen aan draag, maar jou (en je medewerkers) ook help om zelf tot inzichten te komen. Ik ben goed in het zien van verbanden waardoor ik vaak snel de vinger op de zere plek kan leggen en zie wat het wérkelijke probleem is.

Toch zal ik altijd verder kijken dan naar wat gevraagd wordt en zal ik niet zomaar uitgaan van een voor de hand liggende oplossing.

Van nature ben ik nieuwsgierig naar mensen en hun beweegredenen om iets wel of niet te doen. Ik leg gemakkelijk verbindingen tussen wat de ene persoon te bieden heeft en wat een ander nodig heeft. Daarbij ben ik goed in staat om verschillen in inzicht bij elkaar te brengen en een win-win situatie te creëren.

Door goed te luisteren, ook tussen de regels door, komen we tot nieuwe inzichten en alternatieve oplossingen.

Ik ben intuïtief, eerlijk en direct. Door je te adviseren en te ondersteunen waar dat kan en te confronteren waar het moet help ik je verbeteringen door te voeren zonder het over te nemen.

Door mijn brede interesse vind ik het fijn om nieuwe kennis tot me te nemen. Er is zoveel leuks en interessants te ontdekken! Ik ben daarom bijna altijd bezig om te leren en me verder te ontwikkelen en ik maak daar graag tijd voor vrij.

HOW CAN I BE OF SERVICE TO YOU?

ser·vice (de; m; meervoud: services)

1 de zorg waarmee een bedrijf haar klanten van dienst is     2 (sport, o.a. tennis, volleybal) het opslaan van de bal

fac·tor (de; m; meervoud: factoren) 1(rekenkunde) elk van de getallen die, vermenigvuldigd met elkaar, een bep. product (3) opleveren 2 omstandigheid die invloed op iets uitoefent

Mijn verhaal begint in de jaren ’90…

Door mijn bijbaan in de horeca kwam ik erachter hoe ontzettend leuk ik het vond om gasten te helpen en ze van dienst te zijn.

Daarom ging ik naar de Hogere Hotelschool in Leeuwarden. Hier leerde ik veel over gastvrijheid en dienstverlening.
In het laatste jaar van de opleiding liep ik stage op de Food & Beverage afdeling van een resort op Bonaire op de Nederlandse Antillen.

bloemen

De klant is koning, maar wie maakt er de dienst uit?

Dit was de titel van het boek dat ik gebruikte bij mijn scriptie voor de hotelschool. Ik schreef in de scriptie hoe het resort de kwaliteit van de dienstverlening in de restaurants zou kunnen verbeteren.
Na de hotelschool ging ik werken als intercedent bij een uitzendbureau. Even iets anders dan de horeca.

Al gauw ontdekte ik dat ik meer bedrijfskundig inzicht wilde:

Ik wilde als organisatieadviseur bedrijven helpen. En ik wilde leren hoe ik mijn advies kon onderbouwen met theorieën en wetenschappelijke inzichten.
Daarom deed ik in deeltijd de Masteropleiding Strategy and Organization aan de Open Universiteit.
Tijdens en na deze studie deed ik ervaring op in verschillende vakgebieden.
De Service-Factor is opgericht om op een zelfstandige manier ondernemers te adviseren en inspireren om succesvol te zijn.

Privé

Ik ben geboren in Sneek, opgegroeid in Joure, ik ging op kamers in Leeuwarden en sinds 2000 woon ik in Winsum Friesland.
Je zou kunnen concluderen dat ik een echte Friezin ben… in elk geval ben ik gek op: oranjekoek en Fryske dúmkes.

Wil je weten wat ik voor jou kan betekenen?

Bel me op 06-299 86 295 of mail me voor meer informatie.

HOW CAN I BE OF SERVICE TO YOU?

  • Janet Idzinga
    Janet Idzinga